عکاسی فضای باز در لوکیشن مناسب - سازوصدا - دانلود آهنگ جدید

تلاش و وسوسه برای به تصویر کشیدن زیبایی‌های طبیعی این مناظر که فاقد المان‌های لازم برای عکاسی هستند، بزرگترین چالش عکاسان است. در این شرایط معمولا تلاش می‌کنند احساسات خود در رابطه با آنچه می‌بینند، به تصویر بکشند.

در مورد قیمت عکاسی در فضای باز بیشتر بدانید

هنر عکاسی که یکی از شاخه های هنرهای تجسمی می باشد، ریشه در زیبایی شناسی دارد. عکاسی فضای باز یکی از زیر شاخه های هنر عکاسی می باشد و دارای ریزه کاری های بسیار زیادی است که برای داشتن یک عکس حرفه ای باید آن ها را رعایت کرد.

توضیحات کلی

هنر عکاسی که یکی از شاخه های هنرهای تجسمی می باشد، ریشه در زیبایی شناسی دارد. عکاسی فضای باز یکی از زیر شاخه های هنر عکاسی می باشد و دارای ریزه کاری های بسیار زیادی است که برای داشتن یک عکس حرفه ای باید آن ها را رعایت کرد.

چند نکته برای بهتر شدن عکاسی فضای باز

در این مطلب از مقالات استودیو عکاسی سازوصدا قصد داریم تا شما را با این قواعد آشنا کنیم، آشنایی با این شاخه از عکاسی می تواند شما را با ابعاد بسیار جذاب این رشته آشنا کند و شما را به چالش بکشد. شما در این شاخه از عکاسی این شانس را پیدا می کنید تا بتوانید تلفیقی از هنر انسان و هنر خداوند را به نمایش بگذارید.

 

برای آگاهی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

آیدی تلگرام: sazoseda_admin

آشنایی اولیه با عکاسی فضای باز

برای آشنایی با هر شاخه ی عکاسی به ویژه عکاسی فضای باز شما باید ریز بینی و وسواس خاصی را به خرج دهید. این شاخه از عکاسی به شما می گوید که نباید از کنار چهره افراد و مناظر طبیعی به سادگی عبور کنید، بلکه باید این هنر چنان اشتیاقی را در شما ایجاد کرده باشد که بتوانید تصاویر کم نظیر و گاها بی نظیر از این مناظر تهیه کنید.

عکاسی پرتره در فضای باز به شکل اساسی با سایر عکس های پرتره که در آتلیه ها، جشن ها و مراسمات مختلف گرفته می شود متفاوت است. شما در این شاخه باید مهارت و تکنیک های خود را به رخ بکشید چون در این نوع عکاسی شما به دلیل محدودیت مکانی نمی توانید از وسایل زیادی برای عکاسی استفاده کنید. این شاخه از عکاسی هیچ محدودیت سنی در انتخاب مدل ندارند و سوژه های شما از کودکان تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می تواند متغییر باشد.

گاهی اوقات برای شما پیش آمده است که شما نحوه ی چاپ عکس را نمی دانید به همین خاطر می توانید اصول و ویژگی های مهم آن را با دقت در قسمت های مربوطه مطالعه نمایید.

ژست عکاسی در فضای باز

ژست عکاسی در فضای باز بسیار گسترده بوده و شما می توانید با استفاده از تمامی ابزار موجود در طبیعت، ژست های فوق العاده جذاب و چشمگیری بگیرید. به طور مثال شما با استفاده از یک شاخه گل ساده می توانید ژست های بسیار متنوعی از جمله نگاه کردن به گل، بو کردن بو، قرار دادن گل در لای موها، پرت کردن گل به هوا، گرفتن گل رو به دوربین و … را به مدل خود بدهید.

عکاسان سازوصدا بسیار خلاق و ایده پرداز هستند و بیش از صدها ژست بی نظیر را برای ژست عکاسی در فضای باز در ذهن خود دارند و بهترین و شگفت انگیزترین عکس ها را از شما به ثبت می رسانند.

عکاسی فضای باز کودک

امروزه عکاسی در فضا آتلیه و استفاده از نورهای مصنوعی رواج زیادی نداشته و عکاسی در فضای باز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. قرار گرفتن کودک در فضای باز به آن ها حس شوق و هیجان داده و عکاس از این حالت چهره کودک و عکس العمل های آن ها نهایت استفاده را کرده و بی نظیرترین عکس ها را به ثبت می رساند. بازی کودکان نوعی ژستی است که کودکان به صورت طبیعی می گیرند و در این حالت چهره معصوم کودک بسیار نمایان بوده و شور و نشاط آن را نشان می دهد.

همچنین یکی از بهترین امکاناتی که فضای باز به عکاس می دهد، بازی با نور است. نورهای طبیعی مانند طلوع و غروب آفتاب این امکان را به عکاس می دهد که عکس های بسیار حرفه ای از کودک شما به ثبت رسانده و این عکس ها به حد زیادی شگفت انگیز و چشم نواز است.

 

مواردی که در عکاسی فضای باز باید رعایت کنیم

برقراری ارتباط با سوژه

شما به عنوان یک عکاس حرفه ای باید بتوانید ارتباط مناسبی بین سوژه و دوربین خود برقرار کنید. شما باید بتوانید به گونه ای با سوژه خود ارتباط برقرار کنید که بتوانید با ژست ها و زوایای مختلف از او عکس تهیه کنید. سعی کنید با سوژه خود در طول عکاسی صحبت کنید و احساسات آن ها را نیز دخیل کنید.

نور مناسب

در عکاسی فضای باز باید بتوانید از نور بیشترین بهره را ببرید و عکس را از زوایای مختلف تهیه کنید. نور در عکاسی فضای باز به صورت طبیعی می باشد، بنابراین باید بتوانید در مواقعی از روز به عکاسی بپردازید که نور خورشید بیشترین درخشش را برای شما ایجاد کند.

این زمان می تواند صبح ها یا بعد از ظهر ها باشد که خورشید در پایین ترین حد خود می باشد. همچنین فصل پاییز و زمستان برای تهیه عکس فضای باز بسیار مناسب می باشد. این مورد را در نظر داشته باشید که نور نباید طوری باشد که مستقیم به صورت سوژه بتابد.

عدم یکنواختی

در عکاسی فضای باز باید از زوایا مختلف عکس بگیرید. سعی کنید چندین عکس از سوژه تهیه کنید، که نور از پشت سر و از رو به رو به سوژه نتابد چون عکس را خراب می کند.

پس زمینه مناسب

در این نوع عکاسی پس زمینه بسیار اهمیت دارد. از پس زمینه هایی استفاده کنید، که منظره های بی نظیر برایتان ایجاد می کند. در این نوع عکاسی معمولا زمینه را محو می کنند تا چهره فرد جلوه بیشتری پیدا کند.

نظم اشیا را به هم نزنید

سعی کنید تمام جزئیات صحنه را حفظ کنید، تا صحنه جذاب تر و طبیعی تر به نظر برسد.

از ابزار های مناسب استفاده کنید

در این نوع عکاسی از لنز و دوربین مناسب استفاده کنید. همچنین می توانید از رفلکتور و فلاش خروجی استفاده کنید، اما تا می توانید از خلاقیت و نور محیط استفاده کنید تا بتوانید بهترین عکس ها را بگیرید.

توجه به چشم ها

اولین جایی که در یک عکس به نظر می رسد چشم ها است. وضوح چشم ها در این نوع عکاسی زیبایی خاصی به عکس شما می بخشد و بیننده می تواند ارتباط زیبایی با آن برقرار کند و به عمق حس سوژه پی ببرد.

نورپردازی در عکاسی فضای باز باید چگونه باشد؟

نور اصلی

به نور مورد نیاز برای عکاسی نور اصلی می گویند.

نور مکمل

به نوری می گویند که سایه های باقی مانده را از بین می برد، البته باید توجه داشت که این نور به اندازه باشد تا خود باعث ایجاد سایه نشود.

نور تفکیک کننده

به این نور، نور پس زمینه نیز می گویند که باعث می شود، سوژه از پس زمینه تفکیک شود. این مورد در عکاسی فضای باز از اهمیت ویژه ای برخورداز است.

تنظیمات دوربین برای عکس های پرتره در فضای باز

تنظیمات دوربین برای عکس های پرتره در فضای باز باید بر اساس زمینه تصویر و شدت تابش نور تعیین شود. در هنگام عکاسی پرتره برای جبران نوردهی در صورتی که زمینه تیره تر از سوژه باشد، نوردهی را یک استپ کمتر کرده و در صورتی که زمینه روشن تر از سوژه باشد، نوردهی را یک استپ بیشتر کنید.

همچنین در صورتی که در زیر نور شدید خورشید عکس می گیرید، برای جلوگیری از ایجاد سایه های شدید بر روی پرتره سوژه، از نور تکمیل کننده استفاده کنید که در دسترس ترین نور فلاش دوربین می باشد. از جمله دیگر تنظیماتی که در هنگام عکاسی از پرتره در فضای باز باید انجام دهید این است که از فرمت عکس RAW استفاده کنید و سپس شاتر و دیافراگم و ایزو را متناسب با نور فضا تنظیم کنید.

تبلیغ عکاسی فضای باز

به اشتراک گذاشتن نمونه عکس ها در سایت و شبکه های اجتماعی یکی از روش های فوق العاده موثر برای   می باشد. عکس های فضای باز وضوح بالایی داشته و بسیار جذاب است. نورهای طبیعی موجود بر روی سوژه، تصویر ثبت شده را فوق العاده جذاب کرده و از این رو این عکس ها طرفداران بی شماری دارد. عکاسی در فضای باز نه تنها باعث ثبت عکس هایی جذاب می شود، بلکه یک روز خاطره انگیز را نیز برای شما رقم می زند.

قیمت عکاسی فضای باز

قیمت عکاسی فضای باز تحت عوامل بسیاری است. عکاسی سازوصدا دارای پکیج های مختلفی برای قیمت گذاری بر روی عکس های فضای باز خود می باشد. عکس های فضای باز آتلیه سازوصدا می تواند به صورت ساعتی محاسبه شود و در این صورت تعداد عکس مطرح نبوده و زمان مورد نیاز برای عکاسی بر روی هزینه عکاسی تاثیر می گذارد.

قیمت هر شات عکاسی یا قیمت هر چاپ عکس فضای باز از دیگر روش های قیمت گذاری عکاسی سازوصدا بوده و هزینه عکاسی شما بر اساس تعداد عکس های دریافتی شما محاسبه می شود. در هر دو روش قیمت گذاری، آتلیه سازوصدا تمامی سعی خود را می کند که هزینه عکاسی شما کاهش یافته و از این رو امتیازات ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

در انتها از شما عزیزان بابت مطالعه این مطلب کمال تشکر را داریم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود.